„KAROLCIA” W PUDEŁKU

Jest wiele sposobów na omawianie lektury. Klasa III b zmieściła treść lektury w … pudełku! To doskonała metoda rozwijająca wyobraźnię, ucząca twórczego myślenia, jak również znakomity sposób na zapamiętanie treści książki.

Po przeczytaniu lektury Marii Kruger ,,Karolcia”, dzieci podzieliły się swoimi wrażeniami w nietypowy sposób. Przyniesione pudełko uczniowie zamienili w miejsca wydarzeń  w lekturze, oczywiście te, które wywarły największe wrażenie. W ten sposób wnętrza kartonów zamieniły się w pokoik Karolci, plac zabaw, dom towarowy, ogród zoologiczny. Potem do własnoręcznie ozdobionego pudełka wkładali rzeczy, które uznali za charakterystyczne i istotne w historii sympatycznej Karolci.
W pudełkach znalazły się plastelin owe figurki, papierowe drzewa i krzewy, klatki
z patyczków, ruchome schody z rolek po papierze toaletowym, huśtawki ze sznurka … Dodatkowym atutem było to, że materiały pochodziły z recyclingu!

Dzieci przyznały, że są zadowolone z efektów końcowych i ochoczo prezentowały swoje pudełka podczas lekcji. Wszyscy wykazali się pomysłowością, kreatywnością, znajomością lektury, a także umiejętnością argumentowania.