MY TEŻ MOŻEMY PROGRAMOWAĆ. PODSUMOWANIE PROJEKTU

W środę 27 listopada 2019 r. dwunastu uczniów z naszej szkoły wraz z panią Joanną Burek, Anną Fido, Grażyną Kogut i Małgorzatą Miłkoś udało się na podsumowanie projektu „My też możemy programować – zajęcia z robotyki dla mieszkańców subregionu tarnowskiego”  do Szkoły Podstawowej im. Błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki w Nieczajnie Górnej. Głównym celem projektu było wzbudzenie zainteresowań programowaniem – robotyką wśród mieszkańców subregionu tarnowskiego. Zajęcia prowadzone były z wykorzystaniem edukacyjnej technologii Lego WeDo 2.0 oraz  Lego Mindstorms EV3. Zajęcia te, były nie tylko świetną zabawą, ale również, zachętą do logicznego i analitycznego myślenia, rozwijania zainteresowań w kierunku przedmiotów ścisłych, nauki programowania oraz treningu intelektualnego. Uczestnicy warsztatów budowali roboty z wykorzystaniem instrukcji. Następnie, po skonstruowaniu robota programowali go na tabletach zgodnie z wcześniej założoną funkcjonalnością. Zajęcia pozwalały odkrywać fascynujący świat nauki, uczyły kreatywności, wyobraźni przestrzennej i intuicji technicznej. Realizacja zadania przyczyniła się do rozwiązania głównego problemu jakim jest niska dostępność zajęć z edukacji nieformalnej w małych miejscowościach, zwłaszcza tych, dla których niezbędne jest wykorzystanie drogiego sprzętu.

Oprócz nas w podsumowaniu projektu wzięła udział Szkoła Podstawowa w Nieczajnie Górnej, Szczurowej i Wietrzychowicach. Spotkanie rozpoczęło się o przemówienia pana Dariusza Węglowskiego Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej w Nieczajnie Górnej, który przywitał zaproszonych gości oraz pana Michała Wolaka, który mówił o idei programu. Następnie każda szkoła przystąpiła do prezentacji swoich umiejętności zdobytych podczas tych zajęć. Przed prezentacją naszych uczniów pani Joanna Burek zaprezentowała zaproszonym gościom prezentację multimedialną, w której przedstawiła cele i zadania naszej szkoły w realizacji projektu oraz pokazała jak zajęcia te prowadzone były w naszej szkole z wykorzystaniem zdjęć i krótkich filmików. Potem przyszedł czas na naszych uczniów, którzy przedstawili następujące projekty:

a) robota, który okrąża nasz kraj poruszając się po mapie konturowej Polski,
b) samochód wyścigówkę, która odpalana zostaje przez odpowiednio zamontowany kluczyk i zatrzymuje się na czerwonej linii META,
c) magazyn z dźwigiem i wózkiem widłowym
d) walkę na ringu z udziałem dwóch robotów.

Dziękujemy, że mogliśmy brać udział w takich zajęciach i jesteśmy pod wrażeniem pomysłów naszych kolegów i koleżanek z sąsiednich szkół.