12 czerwca sala lekcyjna języka polskiego klasy 6a zamieniła się
w pomieszczenie na podobieństwo średniowiecznych skryptoriów. A to za sprawą realizacji podstawy programowej dotyczącej zagadnień związanych z rękopiśmiennictwem.
Uczniowie przy pomocy piór (pochodzących od drobiu), maczanych
w atramencie, próbowali swoich sił w kaligrafii – czyli sztuce starannego
i estetycznego pisma, nierzadko wyjątkowo zdobionego.
Było to nie lada wyzwanie dla współczesnego ucznia , pochodzącego
z doby komputera i internetu. Barierę stanowiła także ogólna niechęć uczniów do pisania. Próbowaliśmy przełamać te stereotypy.
Na specjalnie przygotowanych kartkach szóstoklasiści pisali na miarę swoich możliwości cytaty dotyczące książek i czytania, wzorując się na przygotowanych wcześniej fontach.
Efekty zadziwiły samych kaligrafistów i panią Joasię Gwóźdź.