Dnia 21 listopada w naszej szkole rozpoczęliśmy realizację projektu edukacyjno-wychowawczego „Mój niepełnosprawny kolega”. Nie przypadkowo wybraliśmy ten dzień, gdyż jest on ŚWIATOWYM DNIEM ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ.
W czasie apelu dla szkoły podstawowej i gimnazjum p. Olga Juras-Makuch przybliżyła nam cele projektu i jego harmonogram.
OTO CELE PROJEKTU:
Cel główny:
-promowanie wśród młodzieży idei integracji społecznej osób zdrowych
i niepełnosprawnych.
Cele ogólne:
-przygotowanie do aktywnego i twórczego funkcjonowania we współczesnym świecie,
-kształtowanie prawidłowych postaw społecznych uczniów,
-uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi,
-planowanie i organizowanie pracy oraz ocenianie jej efektów.
Cele szczegółowe:
Dzięki różnorodnym działaniom uczniowie:
-znają i rozumieją pojęcia: integracja, tolerancja, akceptacja, wspomaganie, wolontariat, wolontariusz,
-przedstawią zgromadzone informacje w postaci plakatów, wystawy,
-aktywnie współpracują w grupie w celu wykonania zadania.
Zaznajomiła nas również z zadaniami, które mieliśmy wykonać. Przedstawiła także sprawozdanie z działań charytatywnych, które od września zostały zrealizowane w naszej placówce.
W kilku słowach Bartosz Burzec z III a gimnazjum przybliżył idee DNIA ŻYCZLIWOŚCI i zachęcał wszystkich do uśmiechu, który jest najmniejszym gestem, który sprawia, że świat może stać się piękniejszy i lepszy.
Zadania w ramach projektu:
– zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu plastycznego POMOCNA DŁOŃ;
– zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu literackiego POMAGANIE JEST FAJNE!;
– przeprowadzenie zajęć na temat wolontariatu w każdej klasie;
– zorganizowanie DNIA WOLONTARIUSZA;
– podsumowanie projektu.
W tym dniu, w ramach realizacji projektu, zostały ogłoszone dwa konkursy: plastyczny i literacki.
Uczniowie poszczególnych klas mieli przygotować plakaty pod hasłem „POMOCNA DŁOŃ”. Z wielkim zaangażowaniem pracowali nad stworzeniem oryginalnych prac, które następnie oceniło JURY w składzie:
- Andżelika Antosz-Barabasz
- Iwona Majka
- Agnieszka Idziak.
Po burzliwych dyskusjach wyłoniono zwycięzców. Nagrodzono zarówno prace zbiorowe (klasowe) jak i indywidualne. Doceniono pomysłowość, realizację tematu, wykonanie oraz zdolności plastyczne.
Wyniki konkursu:
I miejsce: klasa VI b oraz Maksymilian Marszałek z klasy II b SP
II miejsce: klasa VI a oraz Paulina Grabowska z klasy III a SP
III miejsce: klasa II c gimnazjum oraz Weronika Wąż z klasy II b SP
WYRÓŻNIENIE:
Klasy V a i V b szkoła podstawowa
klasy III a i I a gimnazjum