„Poznaj Polskę”. Wycieczka klas 8 do Warszawy.

4 i 5 listopada 2021 roku uczniowie klasy 8 a i 8 b oraz dwóch uczniów klasy 6 a  naszej szkoły  wraz z opiekunkami panią Joanną Burek, Agnieszką Piotrowicz, Elżbietą Wijas oraz panem Wiesławem Kwietniem  udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Grupa liczyła 48 uczniów. Wcześnie rano, bo o 5.15 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy  od Zamku Królewskiego  w Warszawie – Muzeum Rezydencja Królów Rzeczypospolitej. Spacerowaliśmy po pięknych komnatach królewskich, wspaniale zdobionych salach, które były centrum spotkań towarzyskich i ważnych obrad dotyczących spraw wagi państwowej. Była to niezwykła podróż do czasów panowania wielkich władców, dzielnych rycerzy, którzy bronili granic kraju, dostojnych księżnych, wspaniałych strojów i hucznego życia na dworze królewskim. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo – klasycystycznym. Następnie czekał na nas przewodnik, który oprowadził nas po Starym Mieście pokazując Kolumnę Zygmunta, Gnojną Górę – widok na prawobrzeżną Warszawę, Nowe Miasto, Plac Piłsudskiego, Grób Nieznanego Żołnierza, Pomnik Smoleńsk oraz Belweder.

Późnym popołudniem udaliśmy się do Muzeum Fryderyka Chopina, które gromadzi największą na świecie kolekcję pamiątek po wybitnym polskim kompozytorze. Kolekcja ta zawiera m.in. rękopisy muzyczne, wydania dzieł Chopina, jego korespondencję, ikonografię historyczną i współczesną, drogocenne przedmioty osobiste.   Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do hotelu, który także okazał się pięknym obiektem i miło spędziliśmy w nim czas.

Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany.  Rozpoczęliśmy go od śniadania, następnie udaliśmy się na pierwszopiatkową Mszę Świętą, po której pojechaliśmy na spacer do Muzeum Łazienek Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych. Uczestnicy wycieczki zachwycali się także florą i fauną tego parku, do zdjęć „pozowały” nam przepiękne pawie i liczne wiewiórki. Kolejnym punktem był Stadion Narodowy, na który przejechaliśmy autokarem.

Popołudniu odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Jest to wyjątkowe miejsce, które pomaga zrozumieć współczesną Warszawę. Interaktywne muzeum upamiętnia największą akcją zbrojną podziemia w okupowanej przez Niemców Europie podczas II wojny światowej. Powstanie 1944 roku, bo o nim mowa, na zawsze zmieniło oblicze stolicy Polski. Multimedialna ekspozycja oddaje atmosferę powstańczej Warszawy, pokazuje nie tylko militarne dzieje 63 dni walk i życie codzienne ludności cywilnej ale także opisuje powojenny terror komunistyczny. Spacerując po granitowym bruku wśród gruzów zniszczonej stolicy słuchaliśmy opowieści powstańców i obejrzeliśmy powstańcze pamiątki. Koło 21:30 wróciliśmy do Radgoszczy.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.