W oczekiwaniu na wiosnę klasa 1 b wraz z wychowawczynią p. Bogusią Witaszek postanowiła wytropić jej ślady. Po zapoznaniu się z definicją projektu uczniowie ustalili wspólnie temat naszych działań, którego głównym celem była obserwacja przyrody oraz poznanie zjawisk występujących wczesną wiosną. Następnie dokonali podziału na 6 grup trzyosobowych. Metodą ,,burzy mózgów” każda z grup zaproponowała jedno zadanie dla siebie:
- Grupa: Wiosenne powroty.
- Grupa: Pierwsze wiosenne kwiaty.
- Grupa: Wiosenne inspiracje – prace plastyczne.
- Grupa: wiosenne inspiracje – wiosna w wierszu i piosence.
- Grupa: Rośliny i zwierzęta budzące się do życia.
- Grupa: Ogródek na parapecie okna.
Podsumowanie projektu zaplanowaliśmy na pierwszy dzień wiosny. Wyniki naszych działań zamierzaliśmy przedstawić w formie apelu na forum szkoły.
Przez trzy tygodnie uczniowie zbierali informacje o wybranych roślinach i zwierzętach, ciekawostki zaczerpnięte z literatury, internetu i własnych obserwacji. Przygotowywali prace plastyczne, nauczyli się wspólnie i indywidualnie piosenek i wierszy o wiośnie. Na naszym parapecie pojawił się cudny ,,ogródek”.
Podczas działań doskonalili współpracę w grupach, poznali różne formy dokumentowania działań, dokonywali ich korekty i przygotowali do zaprezentowania na forum szkoły. Wykazali się przy tym dużą kreatywnością i zaangażowaniem.
Pandemia trochę zmieniła nasze plany, bo podsumowania musieliśmy dokonać w piątek 19 marca w formie galerii prac. Na forum klasy każda z grup zaprezentowała efekty swoich działań. Uczniowie zgodnie przyznali, że podobały im się działania w ramach projektu i chętnie podejmą się kolejnego wyzwania.
Za oknem jeszcze kaprysi zima i nie chce odejść, ale cała klasa 1 b jest pewna, że wiosna już nadeszła!