WYCIECZKA DO WARSZAWY

W poniedziałek 6 maja uczestnicy wycieczki – klasy ósme i trzecie gimnazjum – zebrali się przed szkołą w Radgoszczy i całą grupą ok. 7.00 wyjechali -„naładowani” pozytywną energią, chęcią zwiedzenia stolicy i poznania nowych, nieznanych miejsc w kierunku Warszawy. Pierwszym obiektem zwracającym szczególną uwagę zaraz po wjeździe do metropolii była Świątynia Opatrzności Bożej, następnie Muzeum Powstania Warszawskiego i sławny Stadion Narodowy. Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy się do hotelu, który także okazał się pięknym obiektem. Po zakwaterowaniu i zjedzeniu kolacji poszliśmy do pokoi. Wieczór spędziliśmy w miłej atmosferze. Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po Łazienkach Królewskich. Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru, docierając do Starego Miasta. Byliśmy na rynku, poznaliśmy historię miasta podczas okupacji. Widzieliśmy również Pomnik Małego Powstańca, Kolumnę Zygmunta oraz Pomnik Syrenki Warszawskiej. Udając się w kierunku Grobu Nieznanego Żołnierza, mogliśmy również podziwiać defiladę gwardii, która wyruszyła spod Pałacu Prezydenckiego. Przebywająca w Polsce prezydent Gruzji, składała hołd polskiemu żołnierzowi i ofiarom Smoleńska. Następnie udaliśmy się w stronę cmentarza wojskowego na Powązkach. Zobaczyliśmy groby bohaterów narodowych, sportowców, ofiar kilku katastrof lotniczych
i wysłuchaliśmy ciekawych historii związanych z tym miejscem. Kolejnym punktem naszej wycieczki był kościół św. Stanisława Kostki – niegdyś miejsce posługi bł. ks. Jerzego Popiełuszki, gdzie dziś do grobu kapłana pielgrzymują rocznie setki tysięcy pątników z całego świata. Stamtąd metrem udaliśmy się w stronę Pałacu Kultury, tu pożegnaliśmy naszego przewodnika, który zachwycił nas opowieściami o Warszawie. Oczywiście nie obeszło się bez „Złotych Tarasów”, skąd wyruszyliśmy
w drogę powrotną do Radgoszczy. W późnych godzinach wieczornych bezpiecznie powróciliśmy do naszych domów. Nad całą wycieczką czuwali wychowawcy klas ósmych i trzecich oraz kierownik wycieczki pan Kazimierz Król.