Wycieczka kl. III a do Szczawnicy

8 czerwca 2017r. klasa IIIa wraz z wychowawczynią Aurelią Jaje oraz rodzicami wybrała się na wycieczkę turystyczno-krajoznawczą do Szczawnicy. Ochoczo wszyscy wstali bardzo wcześnie i jeszcze przed czasem, czyli przed godziną 5.45 wstawili się na miejsce zbiórki. Gdy dochodziła godzina 6.00 już wyruszyliśmy w drogę.
Po kilku godzinach spokojnej podróży dotarliśmy do Niedzicy. Tam odbyliśmy wspaniały rejs po Jeziorze Czorsztyńskim, a następnie zwiedziliśmy zamek, którego historię barwnie opowiedziała nam pani przewodnik.
Ugoszczeni smacznym obiadem w Karczmie Hajduk odzyskaliśmy siły do dalszej górskiej wędrówki. Pokonując wąwóz  Homele podziwialiśmy naturalną przyrodę dotlenialiśmy się świeżym powietrzem, oglądaliśmy rozciągające się szczyty górskie, o których ciekawie opowiadał pan przewodnik. W powrotnej drodze wstąpiliśmy do bacówki. Była akurat pora dojenia owiec- co nas bardzo zainteresowało. Górale pokazywali nam także jak wyrabiają oscypki, które u nich zakupiliśmy. Na zakończenie wycieczki wyjechaliśmy kolejką linową na Palenicę- szczyt małych Pienin. Wszyscy bohatersko usiedli w krzesełkach, a lekko zaniepokojonych rodziców dzieci zapewniły że czują się świetnie. Dodatkową atrakcją było zjeżdżanie na torze saneczkowym, a potem zakup pamiątek, lodów, regenerujących przekąsek. Nieubłaganie nadszedł czas powrotu  do domu. Gdy wszyscy zajęli miejsca w autobusie odzyskaliśmy siły, aby drogę powrotną umilać śpiewem, żartem, uśmiechem. Wyprawa dostarczyła nam niezapomnianych zdarzeń, wszyscy będziemy ją mile wspominać, bo nawet pogoda nas nie zawiodła. W takim małym gronie chętnie wybierzemy się na kolejną wycieczkę.