Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Przeznaczcie czas kwarantanny na pożytecznie spędzone dni nauki w domu. Czytajcie lektury, doskonalcie rachunek pamięciowy, utrwalajcie zasady poprawnej pisowni. Uczniowie klas starszych!!! Wykonujcie działania matematyczne, sięgnijcie po lektury, powtórzcie czasy w językach obcych. Wykorzystajcie ten czas na utrwalenie zdobytej wiedzy i nadrobienie zaległości w nauce!!!
ÓSMOKLASIŚCI!!!
Na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dostępne są testy ósmoklasistów (Rano pojawi się arkusz, samodzielnie go wykonajcie, zaś po południu na tejże stronie będą pojawiać się odpowiedzi). Wykorzystajcie czas kwarantanny i przeznaczcie go na powtórki!Solidnie się do niego przygotujcie.
Nauczyciele matematyki (p. Anna Fido i p. Barbara Lupa) zapraszają do rozwiązywania testów. Skorzystajcie z zadań zamieszczonych na stronie:
POZOSTALI UCZNIOWIE zobowiązani są do samodzielnego uczenia się w domu i pobierania ćwiczeń ze strony:
www.zdalnelekcje.gov.pl
Poniżej sprecyzowane informacje od nauczycieli, które sukcesywnie będą uzupełniane. Proszę śledzić stronę.
Klasy 1 – p. Urszula Koziarska i p. Edyta Białas
Zachęcają do ćwiczeń matematycznych w zakresie do 20 oraz wykonywania dodatkowych ćwiczeń PISANIE, LICZENIE i CZYTANIE.
Klasy 3 – p. Aurelia Jaje i p. Grażyna Kogut
Panie zachęcają swoich wychowanków do wyćwiczenia płynnego czytania, korzystając z zasobów domowych biblioteczek.
Klasa 3b – p. Aurelia Jaje
Nowość od p. Aurelii Jaje
Przeczytać tekst s. 60 i 61. Przepisać do zeszytu 5 zdań (ostatnich) ze str. 61. (Proszę napisać datę). Matematyka s. 30 ćw. 1.
Bardzo proszę by uczniowie wykonali zadania z matematyki na stronie 29. Z języka polskiego przeczytać ze zrozumieniem teksty str.58 i 59; wykonać ćwiczenia str. 55 i 56.
Pani Elżbieta Wijas do swoich uczniów:
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
Proszę uczniów, aby powtórzyli sobie opracowane rozdziały: Życie społeczne, Prawo i prawa człowieka, Społeczność lokalna i regionalna oraz Wspólnota narodowa. Z rozdziału Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej należy przypomnieć sobie trzy pierwsze tematy (do tematu Sejm i senat włącznie). Na końcu każdego rozdziału znajduje się podsumowanie oraz test.
Ponadto proszę, aby uczniowie śledzili bieżące wydarzenia (w telewizji, internecie oraz prasie)
JĘZYK NIEMIECKI
Klasa 7a/b – uczniowie powinni powtórzyć i utrwalić: nazwy państw i języków, słownictwo dotyczące szkoły (przybory i przedmioty szkolne), rodziny, zwierząt domowych, przymiotniki służące do opisu wyglądu i charakteru oraz zwroty związane z hobby. Proszę również o przypomnienie sobie zasad odmiany oraz form osobowych czasowników regularnych oraz poznanych czasowników nieregularnych. Proszę o uzupełnienie ewentualnych braków w zeszycie ćwiczeń!
Klasa 8a/b – uczniowie powinni powtórzyć i utrwalić nazwy codziennych czynności oraz obowiązków domowych. Ponadto należy utrwalać odmianę czasowników regularnych i nieregularnych w czasie teraźniejszym. Uzupełnijcie ewentualne braki w zeszycie ćwiczeń!
Pani MARIA BURZEC- dla swoich uczniów – Język polski!!!
Zachęcam do wykonania niewielkiej ilości zadań, które pozwolą na sprawniejszą wspólną pracę po powrocie do szkoły:
KLASA 4A
– Kraina języka – części mowy str. 194-195 ( pisemnie ćw. 2,4,5)
– ćwiczenia ortograficzne z h, ch (zeszyt ćwiczeń i podane karty pracy)
– zapoznanie z treścią legendy str.196
– czytanie lektury S. Lagerlof „Cudowna podróż”
KLASA 5B
– powtórzenie wiadomości o Biblii + tekst „Adam i Ewa”( w podręczniku , ćw. 3,6 str.196)
– wypracowanie na zadany temat
– określenia w zdaniu – zeszyt ćwiczęń str. 151-153
– czytanie lektury C.S. Levisa „ Opowieści z Narnii”
KLASA 6A
– Kraina języka – powtórzenie o częściach mowy str. 194 (pisemnie ćw. 3)
– powtórzenie informacji z podręcznika i zeszytu na temat lektury J. R.R. Tolkiena „Hobbit, czyli tam i z powrotem”
– czytanie lektury S. Lema „Bajki robotów”
– powtórzenie zasad pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch
KLASA7A
– przypomnienie treści lektury A. de Saint- Exupery’ego „ Mały Książę”
– zasady pisowni „nie” z innymi częściami mowy ( znajomość części mowy!)
– czytanie lektury A. Fredry „Zemsta”
POWODZENIA!
P. Jacek Dworak – FIZYKA
Uczniowie klas 7 i 8, nie zapominajcie o fizyce.
Zgodnie z planem lekcji będę zamieszczał nowe informacje. Poniżej podaję linki do udostępnionych folderów:
Klasa 4b – język polski – p. Joanna Gwóźdź
Proszę o powtórzenie i usystematyzowanie poznanych części mowy. Życzę przyjemnej lektury „Cudowna podróż” 🙂
JĘZYK ANGIELSKI – p. Agnieszka Machnik
Realizacja podstawy programowej dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej- język angielski – p. Agnieszka Machnik
Pani Agnieszka Machnik prosi rodziców o założenie dzieciom kont online na stronie eDesk.pearson.pl
W tym celu należy stosować się do wskazówek znajdujących się na wewnętrznej stronie okładki zarówno w podręczniku jak i w zeszycie ćwiczeń. Znajduje się tam również kod rejestracyjny wymagany do wpisania w procesie logowania.
Są tam poradniki dla rodzica, nagrania do zadań ze słuchu, dodatkowe gry oraz listy słówek.
Proszę aby uczniowie wykorzystali to narzędzie do powtórzenia w domu piosenek i słownictwa przerobionego w rozdziałach od 1-5
oraz przyswoili sobie słownictwo z rozdziału nr 6.
Realizacja podstawy programowej dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej- język angielski
Pani Agnieszka Machnik przypomina uczniom o konieczności wykonania zadań online znajdujących się na: myenglishlab.com
Uczniów obowiązuje materiał od rozdziału 1 do 6.
Postępy uczniów są systematycznie monitorowane przez nauczyciela oraz ma on bezpośredni wgląd do postępów uczniów. Po powrocie do szkoły uczniowie zostaną rozliczeni z wykonania powyższych zadań.
Realizacja podstawy programowej dla uczniów klas 8 szkoły podstawowej- język angielski
Pani Agnieszka Machnik informuje o konieczności wykonania następujących zadań:
J zeszyt ćwiczeń strony od 98 do 115 – znajdują się tam próbne sprawdziany dla ósmoklasisty nr 3,4 i 5 – proszę o przerobienie całości wraz z wypowiedziami pisemnymi, które zostaną ocenione po powrocie do szkoły (wszystkie 3 wypowiedzi z testów nr 3, 4 i 5).
Do zadań ze słuchu uczniowie znajdą nagrania w strefie ucznia na:
www.macmillan.pl/strefa-ucznia
J następnie proszę aby uczniowie na stronie www.ang.pl w zakładce ĆWICZENIA / CZASY ANGIELSKIE – powtórzyli sobie użycie czasów:
present simple
present continuous
past simple
past continuous
future simple
oraz ostatnia zakładka: formy wyrażania przyszłości (will oraz be going to)
Jest to bardzo ciekawe narzędzie, gdyż program sam sprawdza poprawność wykonania zadania, więc uczeń automatycznie wie czy wykonał je poprawnie.
Pani Anna Fido
Przyroda -p. Agnieszka Skrzek
Klasa 4 a i b. Czytać, utrwalać i powtarzać tematy z całego IV rozdziału, łącznie z ostatnimi nowymi tematami do strony 112. W zeszytach ćwiczeń wykonać zadania do str.72
Język niemiecki- p. Agnieszka Skrzek
Klasa 7 a i b.
1. Proszę opisać swoją przyjaciółkę lub przyjaciela- zeszyt ćwiczeń str. 39 Zad 8 (min. 12 zdań)
2. Wykonaj zadania w zeszytach ćwiczeń na stronach 48 i 49.
3. Powtarzać i utrwalać słownictwo -Podręcznik str.44 i zeszyt ćwiczeń str. 46
Matematyka – p. Dorota Wiercioch
Zachęcam uczniów do rozwiązywania zadań utrwalających poznany materiał
Klasa 4b
- Obecnie realizujemy w klasie czwartej dział „Ułamki zwykłe”. Proszę o utrwalenie poznanych wiadomości poprzez wykonywanie testów ze strony https://www.matzoo.pl/
https://www.matzoo.pl/klasa4/ulamki_21_417
https://www.matzoo.pl/klasa4/ulamki-na-osi-liczbowej_21_583
https://www.matzoo.pl/klasa4/sekundy-minuty-godziny_21_574.html oraz
https://gwo.pl/strony/2432/seo_link:materialy-strefa-ucznia-4sp (testy utrwalające poznany materiał)
- Zachęcam również do zapoznania się z materiałem umieszczonym na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty3
Klasa 5ab
- W klasie piątej realizujemy dział „Ułamki dziesiętne” Proszę o rozwiązanie i zapisanie w zeszycie zadań z podręcznika str. 254 zad 72-76
- Zachęcam również do rozwiązywania testów:
https://www.matzoo.pl/klasa5/zamiana-ulamkow-zwyklych-na-dziesietne_32_80.html
https://www.matzoo.pl/klasa5/zamiana-ulamkow-dziesietnych-na-zwykle_32_179.html
oraz
https://gwo.pl/strony/2438/seo_link:materialy-strefa-ucznia-5sp (testy utrwalające poznany materiał)
- Zachęcam również do zapoznania się z materiałem umieszczonym na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty4
Klasa 6ab
- Proszę o rozwiązanie i zapisanie w zeszycie zadań z podręcznika str. 250-251 zad 90,92,93,99
- Zachęcam również do rozwiązywania testów:
https://www.matzoo.pl/klasa5/odejmowanie-z-wynikiem-ujemnym-w-zakresie-100_26_128
https://www.matzoo.pl/klasa5/odejmowanie-liczb-ujemnych-w-zakresie-100_26_130
https://www.matzoo.pl/klasa5/dodawanie-i-odejmowanie-liczb-calkowitych_26_218
https://www.matzoo.pl/klasa5/dodawanie-i-odejmowanie-trzech-liczb-calkowitych_26_219
https://www.matzoo.pl/klasa5/mnozenie-liczb-calkowitych_26_220
https://www.matzoo.pl/klasa5/dzielenie-liczb-calkowitych_26_221
- Zachęcam również do zapoznania się z materiałem umieszczonym na stronie
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5 (materiał dotyczy pól wielokątów)
klasa 7ab
- W klasie 7 realizujemy dział „Równania” Proszę uczniów o rozwiązanie zadań „z kartki”, którą otrzymaliście w poniedziałek.
- Proszę również o rozwiązanie i zapisanie w zeszycie zadań z podręcznika str. 214 – 215 zadania 10-15. Na kolejnych lekcjach rozwiązywać będziemy zadania tekstowe z zastosowaniem równań.
- Zachęcam do rozwiązywania testów
https://www.matzoo.pl/klasa7/zapisywanie-rownan_57_369
https://www.matzoo.pl/klasa7/zapisywanie-rownan-zaleznosci-miedzy-liczbami-test_57_368
- Zachęcam również do zapoznania się z materiałem umieszczonym na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6
Biblioteka szkolna – p. Joanna Gwóźdź
Kochani Czytelnicy szkolnej biblioteki zachęcam do czytania w systemie online. Polecam strony:
https://wolnelektury.pl/
https://lektury.gov.pl/
https://www.legimi.pl/lektury/
https://woblink.com/
https://literat.ug.edu.pl/books.html
Wf – p. Agnieszka Piotrowicz
Uczniowie p. Piotrowicz mają utworzone grupy messenger. Brakuje tylko niektórych uczniów kl. 4-5. Bardzo proszę o dodanie się do grup z pomocą obecnych już osób. Uczniów którzy nie mają messenger proszę o założenie lub o kontakt na bieżąco z osobami należącymi do grupy. Będą podawane ciekawe informacje, sposoby na aktywny wypoczynek oraz ogłaszane liczne konkursy.
JĘZYK POLSKI – p. Olga Juras
Materiały od p. Olgi Juras będą wysyłane poprzez grupy na mesendzerze.
W razie pytań i wątpliwości istnieje możliwość kontaktu telefonicznego.
JĘZYK ANGIELSKI – p. Małgorzata Burzec
Drodzy uczniowie, zachęcam do samodzielnego wykonywania zadań na platformie eDesk (aby otrzymać dostęp do materiałów należy zalogować się na stronie i wpisać kod który znajduje się w zeszytach ćwiczeń/ podręcznikach.)link do strony: https://edesk.pearson.pl/Account/Login?ReturnUrl=%2F
Można również skorzystać ze strony internetowej: Quizlet, gdzie po wybraniu swojego podręcznika otrzymamy dostęp do ciekawych narzędzi do nauki słówek. Link do strony: https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders
Proszę o nauczenie się słownictwa z następujących rozdziałów:
Klasa 1-rozdział 6
Klasa 2-rozdział 6
Klasa 4-rozdział 6
Klasa 6-rozdziały 5 i 6
Klasa 7-rozdziały 5 i 6
Klasa 8- rozdziały 5, 6 i 7
p. Błażej Niepsuj
Drodzy uczniowie.
Zachęcam Was do samodzielnej pracy w domu.
Będę starał się zamieszczać tematy do zrealizowania dla Was na poszczególne dni według planu lekcji.
Życzę wszystkim owocnej pracy oraz dużo zdrowia dla Was i Waszych Rodzin!
BIOLOGIA
Klasa 5a
19 marzec
Temat: Tkanki roślinne.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 93-97,
2) Przepiszcie do zeszytu rodzaje tkanek roślinnych str. 93,
3) Opiszcie krótko tkanki twórcze i stałe str. 93,
4) Opiszcie krótko tkanki okrywajace, miękiszowe, przewodzące i wzmacniające str 94-97.
Klasa 6a
16 marzec
Temat: Ryby – kręgowce srodowisk wodnych.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 83-86,
2) Przepiszcie do zeszytu co to znaczy zmiennocieplność i co to znaczy że ryby są zmiennocieplne str. 83,
3) Opiszcie krótko w jaki sposób ryby przystosowały się do zycia w wodzie str. 84,
4) Opiszcie krótko w jaki sposób ryby oddychają i rozmnażają się str. 84-85,
5) Napiszcie co to sa wędrówki ryb str. 86.
Klasa 6b
18 marzec
Temat: Ryby – kręgowce środowisk wodnych.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 83-86,
2) Przepiszcie do zeszytu co to znaczy zmiennocieplność i co to znaczy że ryby są zmiennocieplne str. 83,
3) Opiszcie krótko w jaki sposób ryby przystosowały się do zycia w wodzie str. 84,
4) Opiszcie krótko w jaki sposób ryby oddychają i rozmnażają się str. 84-85,
5) Napiszcie co to sa wędrówki ryb str. 86.
Klasa 7a
17 marzec
Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 153-156,
2) Przepiszcie do zeszytu co to znaczy wydalanie i defekacja str. 153,
3) Opiszcie krótko narządy układu wydalniczego str. 153-155,
4) Przerysujcie tabelkę str. 153,
5) Napiszcie w jaki sposób powstaje mocz str. 155.
19 marzec
Temat: Higiena i choroby układu wydalniczego.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 157-160,
2) Napiszcie w jaki sposób dbać o układ wydalniczy str. 157,
3) Opiszcie krótko 4 wybrane choroby układu wydalniczego str. 157-159,
4) Przeanalizujcie badanie moczu str. 160,
5) Napiszcie co to jest dializa.
Klasa 8a
18 marzec
Temat: Nieantagonistyczne zależności między gatunkami..
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 111-115,
2) Przepiszcie do zeszytu co to jest mutualizm w tym symbioza i protokooperacja str. 111,
3) Podajcie po dwa przykłady symbiozy i protokooperacji,
4) Przepiszcie do zeszytu co to jest komensalizm str. 115,
5) Podajcie dwa przykłady komensalizmu.
Klasa 8b
20 marzec
Temat: Drapieżnictwo i roślinożerność.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 97-106,
2) Przepiszcie do zeszytu co to jest drapieżnictwo i jakie jest znaczenie drapieżników str. 97,
3) Napiszcie w jaki sposób drapieżniki polują str. 98-99,
4) Napiszcie w jaki sposób nie dać się zjeść str. 100-101,
5) Przepiszcie do zeszytu co to jest roślinożerność str. 102,
3) Napiszcie w jaki sposób roślinożercy przystosowali się str. 104-105,
4) Napiszcie po pięć przykładów drapieżników i roślinożerców,
CHEMIA
Klasa 7b
16 marzec
Temat: Prawo stałości składu związku chemicznego.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 137-138,
2) Przepiszcie do zeszytu treść prawa stałości składu str. 138,
3) Przeanalizujcie przykładowe zadania str. 138-141,
4) Spróbujcie rozwiązać 4 zadania w zeszycie str. 141.
18 marzec
Temat: Prawo zachowania masy.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 148,
2) Przepiszcie do zeszytu treść prawa zachowania masy str. 149,
3) Przeanalizujcie przykładowe zadania str. 149-150,
4) Spróbujcie rozwiązać 5 zadań w zeszycie str. 150.
Klasa 8a
16 marzec
Temat: Szereg homologiczny alkoholi.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 138-141,
2) Przepiszcie do zeszytu co to jest grupa alkilowa str. 138,
3) Napiszcie w zeszycie wzory sumaryczne, strukturalne i półstrukturalne oraz nazwy 10 pierwszych alkoholi jednowodorotlenowych,
4) Zapiszcie wzór ogólny alkoholi jednowodorotlenowych.
18 marzec
Temat: Metanol i etanol.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 142-149,
2) Przepiszcie do zeszytu właściwości etanolu i metanolu,
3) Przepiszcie do zeszytu zastosowania etanolu i metanolu,
4) Napiszcie w zeszycie na czym polega zjawisko fermentacji alkoholowej str. 143 ,
5) Napiszcie w jaki sposób wykryć obecność alkoholu str. 146.
Klasa 8b
18 marzec
Temat: Szereg homologiczny alkoholi.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 138-141,
2) Przepiszcie do zeszytu co to jest grupa alkilowa str. 138,
3) Napiszcie w zeszycie wzory sumaryczne, strukturalne i półstrukturalne oraz nazwy 10 pierwszych alkoholi jednowodorotlenowych,
4) Zapiszcie wzór ogólny alkoholi jednowodorotlenowych.
20 marzec
Temat: Metanol i etanol.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 142-149,
2) Przepiszcie do zeszytu właściwości etanolu i metanolu,
3) Przepiszcie do zeszytu zastosowania etanolu i metanolu,
4) Napiszcie w zeszycie na czym polega zjawisko fermentacji alkoholowej str. 143 ,
5) Napiszcie w jaki sposób wykryć obecność alkoholu str. 146.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Klasa 7a i 7b
Starajcie się codziennie pójść na około godzinny spacer. Mam tylko prośbę aby to nie było wyjście towarzyskie tylko samotna wędrówka po okolicy, w której mieszkacie. Pogoda dopisuje.
Jeśli chcecie coś więcej to proponuję codziennie rano po dwie serie i 20 powtórzeń
– przysiady,
– pajacyki,
– pompki,
– brzuszki.
Powodzenia
p. M. Szwajkosz – j.polskiego
Szanowni Rodzice,
w związku z zaistniałą sytuacją bardzo proszę dopilnować dzieci, aby czytały lektury: najpierw Hobbita, a następnie Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi: W następnym tygodniu zostaną przesłane karty pracy do lektury Hobbit:
Inne przydatne linki
Bezpłatny dostęp do lektur szkolnych i innych książek:
https://lektury.gov.pl/
https://wolnelektury.pl/
Technika -Joanna Burek
Klasa 4
Rozwiązywanie testów na kartę rowerową
https://brd.edu.pl/
Klasa 5
Powtarzamy wiadomości na temat materiałów: drewna, metali, tworzyw sztucznych
Klasa 6 a
Uczniowie powtarzają wiadomości dotyczące budowy domu.
p. Rafał Dudek- język angielski
kl.V
– do nauczenia czasowniki nieregularne (kserówki)
– proszę zrobić te zadania:
podręcznik- strona 85 zadania 5-7
zeszyt ćwiczeń- strona 51, 52 zadania 1-3
Na podstawie słownika z podręcznika z rozdziału 6 (6.1, 6.2, 6.4, 6.5) proszę zrobić te zadania z zeszytu ćwiczeń:
strona 50, 53, 51- zadanie 1 i strona 54 -zadania1, 2.
kl. VII
Proszę powtórzyć następujące zagadnienia z rozdziału 5:
– przysłówki sposobu, czasowniki modalne- can, must, have to
– słownictwo z rozdziału 5.1, 5.2 i 5.5 oraz wyrażenia związane z pytaniem o radę.
BIOLOGIA/CHEMIA – p. Małgorzata Węgiel
Uczniów klasy 5 b proszę o przeanalizowanie z podręcznika do biologii tematów dotyczących tkanek roślinnych oraz budowy korzenia (str. 93-101) oraz wykonanie ćwiczeń z zeszytu ćwiczeń zawartych pod linkiem: