Z odblaskową wizytą w Krakowie

20 października 2016 r. uczniowie klasy VI „a” wraz z grupą teatralną „Stokrotki” oraz swymi opiekunkami: p. Agnieszka Idziak, p. Iwoną Majką, p. Dorotą Wiercioch oraz p. Eweliną Wójcik udali się na wycieczkę do drugiej stolicy Polski. Pierwszym punktem programu była wizyta w tetrze aktora i lalki „Grotesce”. Tutaj oglądnęliśmy zajmujący spektakl „Przygody Odyseusza”, oparty na mitologii greckiej. Król Itaki, odgrywany zarówno przez aktora, jak i lalkę, tułał się przez 10 lat, próbując dotrzeć do swojego domu. Napotykał na wiele trudności. Został przeklęty za zuchwałość wobec Polifema – cyklopa, syna Posejdona. Niezwykła gra aktorska, muzyka oraz scenografia, sprawiły, że przenieśliśmy się przez kilkadziesiąt minut do świata mitycznego, śledząc z zaciekawieniem losy Odyseusza. Po spektaklu poszliśmy zwiedzać Kraków. Uczniowie klasy VI „a” pod opieką pani D. Wiercioch promowali w okolicach Sukiennic bezpieczeństwo pieszych, przypominając im o obowiązku noszenia odblaskowych elementów stroju, rozdając ulotki i przekonując przechodniów, że ich widoczność jest najważniejsza. Następnie spotkaliśmy się z przewodniczką, która opowiedziała nam wiele wspaniałych legend związanych z miastem Kraka, zaprowadziła w ciekawe miejsca, urozmaicając naszą wycieczkę. Byliśmy na Rynku, w kościele Mariackim, w którym podziwialiśmy piękny ołtarz Wita Stwosza. W Collegium Maius obserwowaliśmy nietuzinkowy zegar. Następnie udaliśmy się na ulicę Franciszkańską pod okno papieskie oraz do kościoła, aby zobaczyć witraż Stanisława Wyspiańskiego „Bóg Ojciec”. Odwiedziliśmy także na wzgórze Wawel i katedrę, o której przewodniczka opowiadała wiele ciekawostek. Na zakończenie wycieczki poszliśmy zjeść ciepły posiłek. Wróciliśmy samym wieczorem, przemoknięci, ale szczęśliwi, gdyż przez cały dzień padał deszcz. Tej wycieczki nie zapomnimy na pewno!