Z RADGOSZCZY do KALWARII ZEBRZYDOWSKIEJ i LANCKORONY

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy zbiórką na parkingu szkolnym o godz. 7.45 – 27 maja. Cała klasa wraz z opiekunami: wychowawczynią p. Barbarą Lupa i polonistką Joanną Gwóźdź, udała się na wycieczkę turystyczno-historyczno-religijną. Po 2,5 godzinach dotarliśmy na miejsce, którym była Kalwaria Zebrzydowska. Tam spotkaliśmy się z przewodnikiem, panem Piotrem Wacławem, który oprowadził nas po Sanktuarium Pasyjno-Maryjnym oo.Bernardynów. Po krótkiej modlitwie i zwiedzeniu Bazyliki, gdzie głównym punktem okazał się dwustronny ołtarz, udaliśmy się na wybrany fragment Dróżek Kalwaryjskich. Wszyscy wzięliśmy sobie do serca słowa przewodnika, który opowiedział nam, że wchodząc dróżkami należy zabrać ze sobą taką ilość kamieni, ile popełniamy grzechów. Kamil, bardzo przejął się opowieścią i pokonał trasę
z pełnym naręczem kamieni … Po przebytych ścieżkach, urządziliśmy sobie krótką przerwę. Pod murami Bazyliki skorzystaliśmy z oferty i zjedliśmy pyszne tęczowe lody. Pan Sprzedawca pochwalił nas do opiekunów za bardzo dobre zachowanie. Kolejnym punktem naszej wyprawy była Lanckorona, czyli magiczne miasteczko aniołów, położone na zboczu góry. Charakterystyczny dla tej miejscowości jest stromy, pochylony Rynek i drewniane chaty frontem zwrócone do rynku. Urzekająca jest także panorama, rozciągająca się na Kalwarię wraz
z klasztorem, Kraków czy Babią Górę w Beskidzie Żywieckim, o czym przekonał się Bartek, który na wyprawę zabrał ze sobą lornetkę, a także ruiny XIV –wiecznego zamku. Ostatnim punktem trasy była zabytkowa chata, w której znajduje się Muzeum Regionalne prezentujące folklor
i charakterystyczne dla Lanckorony anioły. Tam zakupiliśmy pamiątki z wyprawy. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu, po drodze planując już kolejną wycieczkę.