ZWIEDZAJĄC MIASTECZKO CHĘCINY

15 października 2021 r. byliśmy na wycieczce w Chęcinach. Organizowały ją: p. Celina Dworak i p. Maria Burzec, korzystając z usług Biura Podróży Euro- Travel z Dąbrowy Tarnowskiej.

Zwiedzaliśmy miasteczko Chęciny, zamek średniowieczny- „orle gniazdo”, Centrum Nauki Leonardo da Vinci oraz Jaskinię Raj.

Ponieważ po każdej wycieczce piszemy sprawozdanie do kroniki, poprosiłam uczniów, aby opisali wycieczkę w formie reklamy tak, aby zachęcić znajomych do zwiedzania tych miejsc.

Tak napisał Kacper N.:

…bardzo mi się tam podobało, było wszędzie pięknie. W Centrum Nauki były niezwykle ciekawe wynalazki i dużo urządzeń mechanicznych, którymi mogliśmy się pobawić. W Jaskini Raj było jak w raju, niesamowicie wilgotno i piękne skały. Na zamku weszliśmy na jedną z dwóch bardzo wysokich wież, widać było całe miasteczko i Góry Świętokrzyskie. Bardzo mi się spodobała ta wycieczka, było ciekawie w każdym miejscu. Bardzo polecam i zachęcam, by zobaczyć te miejsca.

Patrycja J.:

…naszą pierwszą atrakcją było zwiedzanie miasta. Pani przewodnik opowiedziała nam bardzo ciekawe informacje o tym miejscu, następnie pojechaliśmy do średniowiecznego zamku. Tam weszliśmy na szczyt jednej z wież, która liczyła ok.150 schodów i podziwialiśmy piękne krajobrazy. Po zejściu na dół  pojechaliśmy autokarem do Centrum Nauki. Mieliśmy dwie godziny na doświadczenie wszystkich atrakcji, takich jak: koło chomika, wir wodny, modele maszyn, bieżnia licząca czas itp. (…) Ostatnim miejscem zwiedzania była jaskinia. Na wstępie pan przewodnik opowiedział nam jak ją odkryto i pokazał ma mapach jak jest uformowana. Po wejściu do środka oglądaliśmy stalagmity i stalaktyty, przewodnik pokazał nam jadowitego pająka i małego nietoperza, była tam temp 9 C i dużo wilgoci. Kiedy wyszliśmy z jaskini, mogliśmy kupić pamiątki, potem poszliśmy do autobusu, pani sprawdziła obecność  i wyruszyliśmy w drogę do domu, a  jadąc śpiewaliśmy różne piosenki. Wycieczkę uważam za udaną, ponieważ zobaczyliśmy bardzo ciekawe miejsca i dowiedzieliśmy się dużo ciekawych informacji o  historii  zabytków. Z chęcią poleciłabym ją rówieśnikom.

Gabrysia S. … Chęciny to bardzo ładne miasteczko, zachęcam wszystkich, żeby zwiedzili nie tylko zamek, ale również Chęciny.

Magdalena S.

… zwiedzaliśmy miasto, które położone jest między pasem Chęcińskim, a pasem Zalejowskim  Gór Świętokrzyskich, zajmuje ono 14,13 km kw. Z Chęcin prowadzą szlaki piesze na Górę Zamkową (…) Zamek to królewska rezydencja, która powstała na przełomie XIII i XIV wieku , jego wieże górują nad okolicą przykuwając uwagę turystów. Widok na panoramę Gór Świętokrzyskich jest ciekawą atrakcją. Zwiedzaliśmy jedną z najpiękniejszych jaskiń krasowych w naszym kraju- Jaskinię Raj.(…) Odwiedziliśmy Centrum Nauki Leonardo da Vinci- to drugi co do wielkości park nauki w Polsce, który znajduje się w otoczeniu cudownego pałacu i parku pałacowego. W centrum tym znajduje się  mnóstwo ekspozycji związanych z nauką o człowieku, a także stanowisk, na których mogliśmy przeprowadzać sami doświadczenia i zabawy. Najbardziej podobały mi się krzywe lustra. Polecam  wycieczkę do Chęcin.

Szymon. K.

(…) wycieczkę zaplanowały p. C. Dworak i M. Burzec.(…) W programie było mnóstwo atrakcji, ale największe wrażenie zrobiła na mnie Jaskinia Raj. (…) Bardzo polecam wszystkim taką wycieczkę. Chęciny to bardzo urokliwa i malownicza miejscowość.

Wiktor G.

Na wycieczce w Chęcinach było bardzo fajnie, można było zwiedzić wiele ciekawych miejsc i skorzystać z wielu atrakcji. Na zamku w Chęcinach wychodziliśmy na wysoką wieżę, która miała ok. 150 schodków(…)  W Jaskini Raj szliśmy tunelami i oglądaliśmy różne skały: stalaktyty i stalagmity odgadując ich nazwy i podobieństwa do różnych figur. (…) Polecam wszystkie atrakcje, a szczególnie jaskinię.

W wycieczce brało udział 31 uczniów- klasy Vab oraz 3 osoby z klasy VIIb i 2 osoby z klas Vab.