INNOWACJA PEDAGOGICZNA „LEKTUROWE SKETCHNOTKI”

„Lekturowe sketchnotki” to innowacja pedagogiczna realizowana przez panie: Agnieszkę Idziak i Joannę Gwóźdź  na zajęciach języka polskiego w klasach szóstych.  Założeniem innowacji było,  aby uczniowie czytali utwory przewidziane w podstawie programowej, a prezentacja przeczytanej lektury odbywała się w niesztampowy sposób. Stąd pomysł na wykorzystanie nowoczesnych technologii, które nie tylko są atrakcyjne dla uczniów, lecz także wyzwalają w nich kreatywność i zachęcają do działania. Efekty pracy twórczej uczniów prezentowane były na szkolnych korytarzach, w formie wystaw. Uczniowie zaprezentowali prace twórcze do omawianych  w klasie szóstej lektur:  „Opowieść wigilijna”, „Katarynka”, „Hobbit” , „Nazywam się Maria Skłodowska-Curie”  oraz „W pustyni i w puszczy” .Innowacja rozbudziła twórczo uczniów, pozwoliła im lepiej usystematyzować wiedzę, a także dokonać hierarchizacji ważności treści. Początkowo uczniowie mieli trudności z wyborem  najistotniejszych informacji, zaplanowaniem  układu graficznego, jednak z czasem powstałe prace ukazywały nabyte umiejętności segregowania treści i planowania wizualnej szaty sketchnotki. Innowacja realizowana była przez cały rok szkolny.