KREATYWNIE O „BALLADYNIE” JULIUSZA SŁOWACKIEGO W KLASACH 7

Początkiem października, uczniowie klas 7 omawiając lekturę szkolną nie mogą narzekać na nudę. Pani Agnieszka Idziak przy asyście pani Joanny Gwóźdź, zawsze zadba o to, by lekcje były niepowtarzalne. Tym razem na polonistyczny warsztat wzięta została „Balladyna”. Ten trudny dla uczniów dramat romantyczny, napisany przez Juliusza Słowackiego w pięciu aktach, jest jednak obowiązkową lekturą szkolną, niejednokrotnie przytaczaną na egzaminie ósmoklasisty. Wprowadzeniem do analizy utworu stały się gry dydaktyczne  „Ja mam” oraz „Prawda czy fałsz”, które w doskonały sposób sprawdziły znajomość utworu. Ponadto podczas charakterystyki tytułowej postaci – Balladyny, siódmoklasiści losowali litery alfabetu, by do nich podać i uzasadnić cechę głównej bohaterki. Podczas zajęć polonistki zwracały szczególną uwagę na sposób i konstrukcję budowy zdań.