Zajęcia z kodowania na macie to doskonała okazja, by połączyć zabawę z nauką. Kolejne, bo 6 już zajęcia poświęcone były obchodom Dnia Kota, a przeprowadzone zostały w klasie 2b, w poniedziałek -17 lutego. Wykorzystanie maty do kodowania pozwoliło dzieciom na przypomnienie podstawowych pojęć związanych z programowaniem, rozwijając przy tym ich logiczne myślenie i umiejętność współpracy w grupie. Zajęcia jak zwykle rozpoczęliśmy od tematycznej lektury. Tym razem poznaliśmy historię kota Bazyla z utworu Macieja Szymanowicza „Kociaki Łobuziaki”. Poznali także nie znane im do tej pory pojęcie” kałabania” ( z ukr. kałuża). W ramach ćwiczeń uczniowie wykorzystali matę do kodowania, czyli specjalną powierzchnię, na której umieszczone są symbole przedstawiające różne kierunki oraz akcje, takie jak obrót, skok, czy zatrzymanie. Zadaniem uczniów było zaplanowanie ścieżki, którą wirtualny kot miał pokonać, poruszając się po macie, a także ustawić kocie przysmaki i zabawki na odpowiednim polu. Uczniowie musieli wykazać się kreatywnością, a także logicznym myśleniem, aby odpowiednio zaplanować trajektorię. Na przykład, aby kot dotarł do miski z jedzeniem, musiał wykonać serię ruchów w określonych kierunkach – do przodu, w prawo, a potem skręcić w lewo. Zajęcia z kodowania na macie w klasie 2 z okazji Dnia Kota okazały się strzałem w dziesiątkę. Połączenie tematyki zwierząt z nauką podstaw programowania sprawiło, że dzieci nie tylko uczyły się nowych umiejętności, ale również świetnie się bawiły. Wykorzystanie takiej formy nauczania wprowadza uczniów w świat technologii, pokazując, jak programowanie może być interesującą i kreatywną zabawą. Dzięki tym zajęciom uczniowie mieli szansę na rozwój swoich zdolności analitycznych, wyobraźni oraz umiejętności rozwiązywania problemów, a Dzień Kota na pewno pozostanie w ich pamięci jako wyjątkowe połączenie nauki i zabawy. Zajęcia zakończyły się plastycznym akcentem. Dzieciaki „wyturlały” własne koty, a ich różnorodność zadziwia.