# ZAKODOWANA KRAINA PRZYGÓD ZOSI – ZADANIE 8- WIOSENNE TAJEMNICE

Wiosna to czas budzenia się przyrody, a także doskonała okazja do wprowadzenia dzieci w świat kodowania i logicznego myślenia. Uczniowie klas 2b biorą udział  w projekcie edukacyjnym „Zakodowana Kraina Przygód Zosi”, który łączy naukę z zabawą, rozwijając kompetencje STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka). W naszym wydaniu projektowym nie może zabraknąć  także czytelniczego akcentu.  W ramach projektu uczniowie podczas kwietniowych zajęć odkrywali tajemnice wiosny, rozwiązując zagadki i kodując różne elementy związane z tym okresem. Jednym z głównych zadań było kodowanie na macie – uczniowie układali kody, które następnie odczytywali, prowadząc do odkrycia wiosennych symboli, takich jak kwiaty czy zwierzęta. Takie ćwiczenia rozwijają umiejętności logicznego myślenia, orientacji przestrzennej oraz współpracy w grupie. Nie zabrakło podczas zajęć także dużej dawki dobrego humoru, a to za sprawą przebrań teatralnych, w których uczniowie kodowali na macie. Drugoklasiści każdą wolną chwilę poświęcają na trening sztuki teatralnej, przygotowując się tym samym do przeglądu teatralnego. 

Written by