ALFABET BRAILLE’A W KLASIE VIA

Podczas zajęć bibliotecznych uczniowie klasy 6a poznali podstawy alfabetu Braille’a, czyli systemu językowego używanego w komunikacji przez osoby niewidome. Szóstoklasiści mieli za zadanie napisać alfabetem Braille’a swoje imię i nazwisko, a następnie stworzyć krótką wiadomość do kolegi. Pani Joasia Gwóźdź dla przykładu także zapisała swoje imię i nazwisko na tablicy. Nie było to proste. Po 45 minutowych zmaganiach okazało się, że kropkowy system zapisu nie jest wcale łatwy, jak wydawało się uczniom. Układ odpowiadający poszczególnym literom wymaga wyjątkowego skupienia i koncentracji.  Dzieciaki zapoznały się także z historią powstania tego kodu, która swe początki wzięła od Louisa Braille’a. Historia chłopca, który w wyniku wypadku w dzieciństwie stracił wzrok zainteresowała szóstoklasistów. Było to ciekawe doświadczenie umożliwiające poznanie sposobu komunikacji osób niewidomych.