#cojaczytam

Uczniowie szkoły podstawowej oraz oddziału gimnazjalnego wzięli udział w konkursie #cojaczytam, organizowanego przez Fundację Nowoczesna Polska. Celem konkursu była promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, rozwijanie umiejętności posługiwania się nowymi technologiami przez uczniów, rozwój zainteresowania czytelnictwem. Przedmiotem konkursu było przeprowadzenie kampanii promujących czytelnictwo dowolną wybraną przez nich metodą, następnie jej udokumentowanie oraz promocja w mediach społecznościowych.

Poniżej prezentujemy działania naszych uczniów.

CZYTELNICZY WĄŻ

Uczniowie szkoły podstawowej oraz oddziału gimnazjalnego wzięli udział w konkursie #cojaczytam, organizowanego przez Fundację Nowoczesna Polska. Celem konkursu była promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, rozwijanie umiejętności posługiwania się nowymi technologiami przez uczniów, rozwój zainteresowania czytelnictwem. Przedmiotem konkursu było przeprowadzenie kampanii promujących czytelnictwo dowolną wybraną przez nich metodą, następnie jej udokumentowanie oraz promocja w mediach społecznościowych.
Poniżej prezentujemy działania naszych uczniów

Uczniowie i nauczyciele czytali ulubione książki. 14.10. o ustalonej  godz. wyszli na korytarz, tworząc  węża rozpościerającego się od poddasza aż po wyjście główne.  Wąż cudnie wił się szkolnymi korytarzami a ciche szepty były dowodem zaangażowania.
Ok. 300 uczestników stworzyło czytelniczego węża. Cieszył nas fakt, że uczniowie zmobilizowali się i zaangażowali do wspólnej lektury.

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.kizoa.com%2FMovie-Maker%2Fd231100210k2524888o1%2Fczytelniczy-w%3Ffbclid%3DIwAR12nE5cNByLc3iqR02WIFiLPwRA16K_Tvq9sANEPvj0ZlQFmoo7xY7HdCk&h=AT15Vb-M3e9HH-8PqISPJE-cM8wb_54GLL3jIVhfQCL5WA03Q47HJwv0ab7LuKvA76ILoTJe2L3LXMpyaNu77hfQ4ys-xhX6k4wj2AWnv7DVmTH-DdeJk2Yq2u-AjX6B8nsMEQNYAZyoySGnCWycow

 

BookMemy

Uczennice, w oczekiwaniu na zajęcia przygotowywały w szkolnej bibliotece  memy, zachęcające do czytania. Wykorzystały do tego celu Internet oraz plastyczne zdolności manualne.

Powstał przy użyciu minimum środków maksymalny przekaz, zachęcający do czytania w postaci 20 memów.
450 odbiorców zobaczyło na stronie internetowej, szkolnym koncie fb oraz szkolnej gazetce przygotowane memy promujące czytelnictwo

SPOT PROMUJĄCY CZYTANIE: „CZYTAJĄCY kontra NIECZYTAJĄCY”

Przy wykorzystaniu nowoczesnych  technologii audiowizualnych nakręcony został film-spot, który ma za zadanie ukazać profity płynące z czytania. Zestawione zostały one kontrastowo na przykładach sytuacji zaczerpniętych z życia codziennego.
Powstał spot reklamowy ukazujący zalety czytania.450 odbiorców obejrzało przygotowany krótki spot reklamowy promujący czytelnictwo