Wycieczka klasy 3 a do Szczawnicy

8 czerwca 2017 r klasa 3 a wraz z wychowawczynią p. Aurelią Jaje oraz z rodzicami wybrała się na wycieczkę turystyczno-krajoznawczą do Szczawnicy. Ochoczo wszyscy wstali bardzo wcześnie i przed czasem, czyli przed godz. 5.45 wstawili się na miejsce zbiórki. Gdy dochodziła godz. 6.00 już wyruszyliśmy w drogę. Po kilku godzinach spokojnej podróży dotarliśmy do Niedzicy. Tam odbyliśmy wspaniały rejs po jeziorze Czorsztyńskim, a następnie zwiedziliśmy zamek, którego historię opowiedziała nam pani przewodnik. Ugoszczeni smacznym obiadem w karczmie Hajduk odzyskaliśmy siły do dalszej górskiej wędrówki. Pokonując wąwóz Homole podziwialiśmy naturalną przyrodę, dotlenialiśmy się świeżym powietrzem, oglądaliśmy rozciągające się szczyty górskie, o których ciekawie opowiadała pani przewodnik. W powrotnej drodze wstąpiliśmy do bacówki. Była akurat pora dojenia owiec – co nas bardzo zainteresowało. Górale pokazali nam także jak wyrabiają oscypki, które u nich zakupiliśmy.
Na zakończenie wycieczki wyjechaliśmy kolejką linową na Palenicę- szczyt Małych Pienin. Wszyscy bohatersko usiedli w krzesełkach, a lekko zaniepokojonych rodziców dzieci zapewniły, że czują się świetnie. Dodatkową atrakcją było zjeżdżanie na torze saneczkowym, a potem zakup pamiątek, lodów i regenerujących przekąsek. Nieubłaganie nadszedł czas powrotu do domu. Gdy wszyscy zajęli miejsca w autobusie odzyskaliśmy siły, aby drogę powrotną umilać śpiewem, żartem, śmiechem. Wyprawa dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń, wszyscy będziemy ją mile wspominać, bo nawet pogoda nas nie zawiodła. W takim miłym gronie chętnie wybierzemy się na kolejną wycieczkę.