TYDZIEŃ 2
Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Przeznaczcie czas kwarantanny na pożytecznie spędzone dni nauki w domu. Czytajcie lektury, doskonalcie rachunek pamięciowy, utrwalajcie zasady poprawnej pisowni. Uczniowie klas starszych!!! Wykonujcie działania matematyczne, sięgnijcie po lektury, powtórzcie czasy w językach obcych. Wykorzystajcie ten czas na utrwalenie zdobytej wiedzy i nadrobienie zaległości w nauce!!!
ÓSMOKLASIŚCI!!!
Na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dostępne są testy ósmoklasistów (Rano pojawi się arkusz, samodzielnie go wykonajcie, zaś po południu na tejże stronie będą pojawiać się odpowiedzi). Wykorzystajcie czas kwarantanny i przeznaczcie go na powtórki!Solidnie się do niego przygotujcie.
Nauczyciele matematyki (p. Anna Fido i p. Barbara Lupa) zapraszają do rozwiązywania testów. Skorzystajcie z zadań zamieszczonych na stronie:
POZOSTALI UCZNIOWIE zobowiązani są do samodzielnego uczenia się w domu i pobierania ćwiczeń ze strony:
www.zdalnelekcje.gov.pl
Poniżej sprecyzowane informacje od nauczycieli, które sukcesywnie będą uzupełniane. Proszę śledzić stronę.
Klasy 1 – p. Urszula Koziarska i p. Edyta Białas
Zachęcają do ćwiczeń matematycznych w zakresie do 20 oraz wykonywania dodatkowych ćwiczeń PISANIE, LICZENIE i CZYTANIE.
Klasy 3 – p. Aurelia Jaje i p. Grażyna Kogut
Panie zachęcają swoich wychowanków do wyćwiczenia płynnego czytania, korzystając z zasobów domowych biblioteczek.
Klasa 3b – p. Aurelia Jaje
Nowość od p. Aurelii Jaje
Przeczytać tekst s. 60 i 61. Przepisać do zeszytu 5 zdań (ostatnich) ze str. 61. (Proszę napisać datę). Matematyka s. 30 ćw. 1.
Bardzo proszę by uczniowie wykonali zadania z matematyki na stronie 29. Z języka polskiego przeczytać ze zrozumieniem teksty str.58 i 59; wykonać ćwiczenia str. 55 i 56.
Pani Elżbieta Wijas do swoich uczniów:
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
Proszę uczniów, aby powtórzyli sobie opracowane rozdziały: Życie społeczne, Prawo i prawa człowieka, Społeczność lokalna i regionalna oraz Wspólnota narodowa. Z rozdziału Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej należy przypomnieć sobie trzy pierwsze tematy (do tematu Sejm i senat włącznie). Na końcu każdego rozdziału znajduje się podsumowanie oraz test.
Ponadto proszę, aby uczniowie śledzili bieżące wydarzenia (w telewizji, internecie oraz prasie)
JĘZYK NIEMIECKI
Klasa 7a/b – uczniowie powinni powtórzyć i utrwalić: nazwy państw i języków, słownictwo dotyczące szkoły (przybory i przedmioty szkolne), rodziny, zwierząt domowych, przymiotniki służące do opisu wyglądu i charakteru oraz zwroty związane z hobby. Proszę również o przypomnienie sobie zasad odmiany oraz form osobowych czasowników regularnych oraz poznanych czasowników nieregularnych. Proszę o uzupełnienie ewentualnych braków w zeszycie ćwiczeń!
Klasa 8a/b – uczniowie powinni powtórzyć i utrwalić nazwy codziennych czynności oraz obowiązków domowych. Ponadto należy utrwalać odmianę czasowników regularnych i nieregularnych w czasie teraźniejszym. Uzupełnijcie ewentualne braki w zeszycie ćwiczeń!
Pani MARIA BURZEC- dla swoich uczniów – Język polski!!!
Zadania do wykonania w terminie 23.03 – 27.03. 2020r.
KLASA 4A
- Temat: Czego dowiadujemy się z treści utworu „O czasach Zygmunta Augusta”?
Przeczytaj tekst „Głowy wawelskie” M. Kruger str. 199, a nastepnie wykonaj w zeszycie ćwiczenie 2 str. 201 i ćw. 4 str. 201
- Temat: Poznajemy balladę A. Mickiewicza „Pani Twardowska”.
– zapoznaj się z informacjami o Adamie Mickiewiczu (oś czasu, Kilka słów o…, str. 210-211)
– przeczytaj balladę „Pani Twardowska” str. 204 ( w razie niezrozumienia treści przeczytaj ponownie!)
– określ czas i miejsce zdarzeń oraz postacie występujące w utworze
– napisz plan wydarzeń
– obejrzyj film animowany „Pani Twardowska” (w Internecie) .
– naucz się opowiadać treść ballady.
- Temat : Raz-dwa-trzy. O rytmie.
– wykonaj ćwiczenie 11 str. 208.
– odpowiedz na pytanie : Dlaczego ballada „Pani Twardowska” jest utworem rytmicznym?
– narysuj w zeszycie dowolną kompozycję rytmiczną.
KLASA 5B
- Temat: Radość ze świata, który nas otacza.
– zapoznaj się z treścią utworu Franciszka Karpińskiego „Pieśń poranna”, możesz też wysłuchać w Internecie.
– przypomnij sobie cechy hymnu – pisemnie wyjaśnij pojęcie HYMN
– wykonaj pisemnie ćw . 2, 3, 4 pod tekstem.
- Temat: Przyimek stoi przy imieniu.
– wykonaj ćw. 1 str. 198 ustnie.
– zapoznaj się z treścią rubryki „Zapamiętaj” str. 198-199, przepisz je do zeszytu.
– Wykonaj ćwiczenie 5 str. 199 w formie tabeli.
- Temat: Na pewno czy na niby? – pisownia wyrażeń przyimkowych i przyimków złożonych.
– Zapoznaj się z treścią tekstu „Dziwna wizyta” Agnieszki Frączek, str. 201.
– wykonaj ustnie ćw. 1 str. 202
– przepisz i naucz się treści rubryki „Zapamiętaj” str. 202 dotyczącej pisowni wyrażeń przyimkowych.
– wykonaj ćw. 5, str 203 (przepisz przyimki złożone i zapisz zdania).
– wykonaj pisemnie ćw 6, str. 203.
KLASA 6A
1.Temat : Od tekstu do przedstawienia.
– Przeczytaj tekst Teatrzyk „Zielona Gęś” i obejrzyj „Straszną rozmowę Gżegżółki z Duchem” w wykonaniu kabaretu Potem na YouTube.
– wykonaj ćw 1, 2 ustnie.
– przypomnij ,co to jest tekst główny i tekst poboczny, a następnie wypisz przykłady z utworu.
– wykonaj ćw. 5 pisemnie.
- Temat : Marzenia o superbohaterach.
– przypomnij sobie znanych ci superbohaterów filmowych i komiksowych.
– zapoznaj się z mitem o Heraklesie (Internet)
– określ wady i zalety bohatera (Heraklesa)
– wypisz 12 prac Heraklesa.
– wyjaśnij mitologiczne związki frazeologiczne: stajnia Augiasza, koszula Dejaniry, urwać łeb Hydrze (wykorzystaj internet) i zapamietaj je.
3.Temat : W jakiej postaci występują czasowniki?
– materiał str 207-209,
– wykonaj ćw. 1-3 ustnie i pisemnie ćw. 4
– nauczyć się :”Już to wiem” str. 207 i „Zapamiętaj” str. 207
KLASA 7A
1.Temat : Jak dziki zwierz przyszło Nieszczęście do człowieka. – C.K. Norwid „Fatum”
– zapoznaj się z biografią C. K. Norwida; napisz krótką notkę biograficzną
– dokładnie przeczytaj wiersz „Fatum”, zapoznaj się z przypisami
– wymień postacie w wierszu; dokonaj ich charakterystyki (kim jest, jak się zachowuje)
– spróbuj określić problematykę i przesłanie wiersza.
– zwróć uwagę na środki stylistyczne, wypiszje:
neologizm (wyraz nowo powstały)…………………………..
epitety…………………………………………………………………..
powtórzenie………………………………………………………….
2.Temat: „Mały Książę” Antoine de Saint-Exupery’ego – opowiastka dla dzieci czy mądra baśń?
– Sprawdź czy dobrze zapamietałeś treść lektury. (www.quizme.pl lub www.memorizer.pl)
– odpowiedz pisemnie na pytania:
- Czego mały Książę dowiedział się o dorosłych w trakcie swojej wędrówki?
- Jaką rolę w życiu Małego Księcia odegrał Lis?
- Dlaczego Mały Książę podjął decyzję o powrocie na planetę B-612?
- Przypomnij , co to jest sentencja; wypisz 5 przykładów z lektury.
- Gramatyka
– jeśli w dalszym ciągu masz problem z określeniem części mowy i zdania, uzupełnij wiadomości (na pewno ułatwi to przyswajanie dalszych wiadomości zarówno gramatycznych jak i ortograficznych)
– powtarzaj rodzaje zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie,podręcznik str 31-41.
P. Jacek Dworak – FIZYKA
Uczniowie klas 7 i 8, nie zapominajcie o fizyce.
Zgodnie z planem lekcji będę zamieszczał nowe informacje. Poniżej podaję linki do udostępnionych folderów:
Klasa 4b – język polski – p. Joanna Gwóźdź
Uczniowie od poniedziałku, 22.03.2020 na grupę utworzoną z rodzicami otrzymują lekcje, zgodnie z tygodniowym planem zajęć.
JĘZYK ANGIELSKI – p. Agnieszka Machnik
Wytyczne do pracy 22 marzec 2020
Klasa 1b
Kończy zadania z rozdziału nr 6 w podręczniku pracując z nagraniami dostępnymi online str 44-51 oraz z zeszytu ćwiczeń str 44-51 oraz 81-82.
Klasy 3a i 3b
Kończy zadania w podręczniku str 44-51 pracując z nagraniami online oraz wykonuje zadania z zeszytu ćwiczeń str 42-49 oraz 76.
Klasy 4a i 4b
Analizują z podręcznika str 80-89 czyli cały unit 6 a następnie wykonują zadania z zeszytu ćwiczeń str 50-57.
Klasy 5 i 6
Realizują systematycznie materiał z rozdziału 6 zarówno z podręcznika jak i z zeszytu ćwiczeń.
Język niemiecki (B.Bator)
Klasa 8a8b: Proszę odrobić lekcję zgodnie z poleceniami. Poniżej materiały do pobrania, czyli linki i zadania do wykonania. Czas nadsyłania rozwiązanych zadań: od 24.03.2020 (wtorek) do 25.03.2020 (środa) do godziny 10:00.
Rozwiązania (podpisane) proszę przesłać na maila:
Proszę również mieć na uwadze, że test, który miał być pisany 13 marca 2020 będzie przeprowadzony w późniejszym terminie. Termin ten będzie niebawem ustalony.
Proszę o sumienne i obowiązkowe podejście do lekcji.
Do lekcji 2 załączniki poniżej .
GEOGRAFIA – p. Marta Kochan
Drodzy Uczniowie
Czas poszerzyć wiadomości i umiejętności geograficzne. Zapraszam wszystkich do samodzielnej pracy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń. Życzę przyjemnej lektury i sprawnego rozwiązania poleconych zadań.
- Kochan
- III. 2020r (wtorek)
Klasa V a
Temat: Utrwalenie wiadomości z działu „Krajobrazy Polski”
Proszę przeczytać PODSUMOWANIE z podręcznika str. 82, a następnie rozwiązać sobie zadania 1 – 6 ze str. 83 i 84. Tych zadań nie trzeba nigdzie zapisywać.
Następnie rozwiązujecie i zapisujecie w zeszycie ćwiczeń zad. 1 – 5 ze str. 50-51.
Klasa VII a
Temat: Gospodarka morska
Po zapoznaniu się z materiałem z podręcznika str. 142 -144 proszę rozwiązać w zeszycie ćwiczeń zad. 1 – 4 ze str. 88 – 89.
Klasa VII b
Temat: Produkcja zwierzęca w Polsce
Po zapoznaniu się z materiałem z podręcznika str. 131 – 133 proszę rozwiązać w zeszycie ćwiczeń zad. 1 – 2 ze str. 82.
- III. 2020r (czwartek)
Klasa V b
Temat: Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe
Proszę przeczytać o strefach klimatycznych i krajobrazowych z podręcznika str. 108 – 112, a następnie rozwiązać w zeszycie ćwiczeń zadania 1 – 5 ze str. 65 i 66.
Część dodatkowa (nieobowiązkowa)
Wszystkich chętnych i zainteresowanych tym tematem zapraszam do zapoznania się z materiałami z internetu:
https://epodreczniki.pl/a/strefy-krajobrazowe-ziemi/DZKvqHZK2#iKuP60MMCo_d5e111- tutaj jest wszystko o strefach klimatycznych
https://epodreczniki.pl/a/przeglad-stref-krajobrazowych-ziemi/DATn9FzVG tutaj warto skorzystać z audiobooka i posłuchać na temat: „Przegląd stref krajobrazowych Ziemi”
Na obu tych stronach, na końcu znajdują się zadania ćwiczeniowe. Warto sprawdzić swoją wiedzę po przeczytaniu wszystkich materiałów.
Klasa VI a
Temat: Rolnictwo Danii i Węgier
Po zapoznaniu się z materiałem z podręcznika str. 96 – 103 proszę rozwiązać w zeszycie ćwiczeń zad. 2 – 6 ze str. 65 – 67.
Klasa VI b
Temat: Utrwalenie wiadomości z działu „Środowisko przyrodnicze i ludność Europy”
Proszę przeczytać PODSUMOWANIE z podręcznika str. 91 – 92, a następnie rozwiązać sobie zadania z następnych stron (tych zadań nie trzeba nigdzie zapisywać).
Pisemnie w zeszycie ćwiczeń wykonujecie zad. 1 – 6 ze str. 62 – 64.
Klasa VII a
Temat: Utrwalenie wiadomości z działu „Rolnictwo i przemysł Polski”
Proszę przeczytać PODSUMOWANIE z podręcznika str. 161, a następnie rozwiązać sobie zadania 1 – 6 ze str. 162. (tych zadań nie trzeba nigdzie zapisywać).
Rozwiązujecie również i zapisujecie w zeszycie ćwiczeń zad. 1 – 4 ze str. 90 – 91.
Klasa VII b
Temat: Zmiany w polskim przemyśle
Zapoznajecie się z materiałem z podręcznika str. 134 – 137, po czym rozwiązujecie w zeszycie ćwiczeń zad. 1 – 4 ze str. 84 – 85.
Część dodatkowa (nieobowiązkowa)
Wszystkich chętnych i zainteresowanych tym tematem zapraszam do zapoznania się z materiałami dostępnymi w internecie: https://epodreczniki.pl/a/zmiany-w-przemysle-polski-po-1989-roku/DCxhPNPqN
– tutaj warto skorzystać z audiobooka – temat: „Zmiany w przemyśle Polski po 1989 roku”.
Na końcu znajdują się zadania ćwiczeniowe. Warto sprawdzić swoją wiedzę po przeczytaniu wszystkich materiałów.
Klasa VIII a
Temat: W Amazonii
Po zapoznaniu się z materiałem z podręcznika str. 116 – 121 proszę rozwiązać w zeszycie ćwiczeń zad. 1 – 6 ze str. 53 – 55.
Klasa VIII b
Temat: Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.
Proszę o zapoznanie się z materiałem w podręczniku str. 132 – 137 oraz rozwiązanie w zeszycie ćwiczeń zad. 1 – 5 ze str. 63 – 65.
Proszę również przygotować sobie zad. 3 z podręcznika ze str. 137 – to zadanie będzie na ocenę. W późniejszym czasie podam w jaki sposób mi je odeślecie.
Pani Anna Fido
Przyroda -p. Agnieszka Skrzek
Klasa 4 a i b. Czytać, utrwalać i powtarzać tematy z całego IV rozdziału, łącznie z ostatnimi nowymi tematami do strony 112. W zeszytach ćwiczeń wykonać zadania do str.72
Język niemiecki- p. Agnieszka Skrzek
Klasa 7 a i b.
1. Proszę opisać swoją przyjaciółkę lub przyjaciela- zeszyt ćwiczeń str. 39 Zad 8 (min. 12 zdań)
2. Wykonaj zadania w zeszytach ćwiczeń na stronach 48 i 49.
3. Powtarzać i utrwalać słownictwo -Podręcznik str.44 i zeszyt ćwiczeń str. 46
Matematyka – p. Dorota Wiercioch
Zachęcam uczniów do rozwiązywania zadań utrwalających poznany materiał
Klasa 4b
- Obecnie realizujemy w klasie czwartej dział „Ułamki zwykłe”. Proszę o utrwalenie poznanych wiadomości poprzez wykonywanie testów ze strony https://www.matzoo.pl/
https://www.matzoo.pl/klasa4/ulamki_21_417
https://www.matzoo.pl/klasa4/ulamki-na-osi-liczbowej_21_583
https://www.matzoo.pl/klasa4/sekundy-minuty-godziny_21_574.html oraz
https://gwo.pl/strony/2432/seo_link:materialy-strefa-ucznia-4sp (testy utrwalające poznany materiał)
- Zachęcam również do zapoznania się z materiałem umieszczonym na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty3
Klasa 5ab
- W klasie piątej realizujemy dział „Ułamki dziesiętne” Proszę o rozwiązanie i zapisanie w zeszycie zadań z podręcznika str. 254 zad 72-76
- Zachęcam również do rozwiązywania testów:
https://www.matzoo.pl/klasa5/zamiana-ulamkow-zwyklych-na-dziesietne_32_80.html
https://www.matzoo.pl/klasa5/zamiana-ulamkow-dziesietnych-na-zwykle_32_179.html
oraz
https://gwo.pl/strony/2438/seo_link:materialy-strefa-ucznia-5sp (testy utrwalające poznany materiał)
- Zachęcam również do zapoznania się z materiałem umieszczonym na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty4
Klasa 6ab
- Proszę o rozwiązanie i zapisanie w zeszycie zadań z podręcznika str. 250-251 zad 90,92,93,99
- Zachęcam również do rozwiązywania testów:
https://www.matzoo.pl/klasa5/odejmowanie-z-wynikiem-ujemnym-w-zakresie-100_26_128
https://www.matzoo.pl/klasa5/odejmowanie-liczb-ujemnych-w-zakresie-100_26_130
https://www.matzoo.pl/klasa5/dodawanie-i-odejmowanie-liczb-calkowitych_26_218
https://www.matzoo.pl/klasa5/dodawanie-i-odejmowanie-trzech-liczb-calkowitych_26_219
https://www.matzoo.pl/klasa5/mnozenie-liczb-calkowitych_26_220
https://www.matzoo.pl/klasa5/dzielenie-liczb-calkowitych_26_221
- Zachęcam również do zapoznania się z materiałem umieszczonym na stronie
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5 (materiał dotyczy pól wielokątów)
klasa 7ab
- W klasie 7 realizujemy dział „Równania” Proszę uczniów o rozwiązanie zadań „z kartki”, którą otrzymaliście w poniedziałek.
- Proszę również o rozwiązanie i zapisanie w zeszycie zadań z podręcznika str. 214 – 215 zadania 10-15. Na kolejnych lekcjach rozwiązywać będziemy zadania tekstowe z zastosowaniem równań.
- Zachęcam do rozwiązywania testów
https://www.matzoo.pl/klasa7/zapisywanie-rownan_57_369
https://www.matzoo.pl/klasa7/zapisywanie-rownan-zaleznosci-miedzy-liczbami-test_57_368
- Zachęcam również do zapoznania się z materiałem umieszczonym na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6
Biblioteka szkolna – p. Joanna Gwóźdź
Kochani Czytelnicy szkolnej biblioteki zachęcam do czytania w systemie online. Polecam strony:
https://wolnelektury.pl/
https://lektury.gov.pl/
https://www.legimi.pl/lektury/
https://woblink.com/
https://literat.ug.edu.pl/books.html
Wf – p. Agnieszka Piotrowicz
Uczniowie p. Piotrowicz mają utworzone grupy messenger. Brakuje tylko niektórych uczniów kl. 4-5. Bardzo proszę o dodanie się do grup z pomocą obecnych już osób. Uczniów którzy nie mają messenger proszę o założenie lub o kontakt na bieżąco z osobami należącymi do grupy. Będą podawane ciekawe informacje, sposoby na aktywny wypoczynek oraz ogłaszane liczne konkursy.
JĘZYK POLSKI – p. Olga Juras
Materiały od p. Olgi Juras będą wysyłane poprzez grupy na mesendzerze.
W razie pytań i wątpliwości istnieje możliwość kontaktu telefonicznego.
JĘZYK ANGIELSKI – p. Małgorzata Burzec
Drodzy uczniowie, zachęcam do samodzielnego wykonywania zadań na platformie eDesk (aby otrzymać dostęp do materiałów należy zalogować się na stronie i wpisać kod który znajduje się w zeszytach ćwiczeń/ podręcznikach.)link do strony: https://edesk.pearson.pl/Account/Login?ReturnUrl=%2F
Można również skorzystać ze strony internetowej: Quizlet, gdzie po wybraniu swojego podręcznika otrzymamy dostęp do ciekawych narzędzi do nauki słówek. Link do strony: https://quizlet.com/PearsonCentralEurope/folders
Proszę o nauczenie się słownictwa z następujących rozdziałów:
Klasa 1-rozdział 6
Klasa 2-rozdział 6
Klasa 4-rozdział 6
Klasa 6-rozdziały 5 i 6
Klasa 7-rozdziały 5 i 6
Klasa 8- rozdziały 5, 6 i 7
p. Błażej Niepsuj
Drodzy uczniowie.
Zachęcam Was do samodzielnej pracy w domu.
Będę starał się zamieszczać tematy do zrealizowania dla Was na poszczególne dni według planu lekcji.
Życzę wszystkim owocnej pracy oraz dużo zdrowia dla Was i Waszych Rodzin!
BIOLOGIA
Klasa 5a
19 marzec
Temat: Tkanki roślinne.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 93-97,
2) Przepiszcie do zeszytu rodzaje tkanek roślinnych str. 93,
3) Opiszcie krótko tkanki twórcze i stałe str. 93,
4) Opiszcie krótko tkanki okrywajace, miękiszowe, przewodzące i wzmacniające str 94-97.
Klasa 6a
16 marzec
Temat: Ryby – kręgowce srodowisk wodnych.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 83-86,
2) Przepiszcie do zeszytu co to znaczy zmiennocieplność i co to znaczy że ryby są zmiennocieplne str. 83,
3) Opiszcie krótko w jaki sposób ryby przystosowały się do zycia w wodzie str. 84,
4) Opiszcie krótko w jaki sposób ryby oddychają i rozmnażają się str. 84-85,
5) Napiszcie co to sa wędrówki ryb str. 86.
Klasa 6b
18 marzec
Temat: Ryby – kręgowce środowisk wodnych.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 83-86,
2) Przepiszcie do zeszytu co to znaczy zmiennocieplność i co to znaczy że ryby są zmiennocieplne str. 83,
3) Opiszcie krótko w jaki sposób ryby przystosowały się do zycia w wodzie str. 84,
4) Opiszcie krótko w jaki sposób ryby oddychają i rozmnażają się str. 84-85,
5) Napiszcie co to sa wędrówki ryb str. 86.
Klasa 7a
17 marzec
Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 153-156,
2) Przepiszcie do zeszytu co to znaczy wydalanie i defekacja str. 153,
3) Opiszcie krótko narządy układu wydalniczego str. 153-155,
4) Przerysujcie tabelkę str. 153,
5) Napiszcie w jaki sposób powstaje mocz str. 155.
19 marzec
Temat: Higiena i choroby układu wydalniczego.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 157-160,
2) Napiszcie w jaki sposób dbać o układ wydalniczy str. 157,
3) Opiszcie krótko 4 wybrane choroby układu wydalniczego str. 157-159,
4) Przeanalizujcie badanie moczu str. 160,
5) Napiszcie co to jest dializa.
Klasa 8a
18 marzec
Temat: Nieantagonistyczne zależności między gatunkami..
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 111-115,
2) Przepiszcie do zeszytu co to jest mutualizm w tym symbioza i protokooperacja str. 111,
3) Podajcie po dwa przykłady symbiozy i protokooperacji,
4) Przepiszcie do zeszytu co to jest komensalizm str. 115,
5) Podajcie dwa przykłady komensalizmu.
Klasa 8b
20 marzec
Temat: Drapieżnictwo i roślinożerność.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 97-106,
2) Przepiszcie do zeszytu co to jest drapieżnictwo i jakie jest znaczenie drapieżników str. 97,
3) Napiszcie w jaki sposób drapieżniki polują str. 98-99,
4) Napiszcie w jaki sposób nie dać się zjeść str. 100-101,
5) Przepiszcie do zeszytu co to jest roślinożerność str. 102,
3) Napiszcie w jaki sposób roślinożercy przystosowali się str. 104-105,
4) Napiszcie po pięć przykładów drapieżników i roślinożerców,
CHEMIA
Klasa 7b
16 marzec
Temat: Prawo stałości składu związku chemicznego.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 137-138,
2) Przepiszcie do zeszytu treść prawa stałości składu str. 138,
3) Przeanalizujcie przykładowe zadania str. 138-141,
4) Spróbujcie rozwiązać 4 zadania w zeszycie str. 141.
18 marzec
Temat: Prawo zachowania masy.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 148,
2) Przepiszcie do zeszytu treść prawa zachowania masy str. 149,
3) Przeanalizujcie przykładowe zadania str. 149-150,
4) Spróbujcie rozwiązać 5 zadań w zeszycie str. 150.
Klasa 8a
16 marzec
Temat: Szereg homologiczny alkoholi.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 138-141,
2) Przepiszcie do zeszytu co to jest grupa alkilowa str. 138,
3) Napiszcie w zeszycie wzory sumaryczne, strukturalne i półstrukturalne oraz nazwy 10 pierwszych alkoholi jednowodorotlenowych,
4) Zapiszcie wzór ogólny alkoholi jednowodorotlenowych.
18 marzec
Temat: Metanol i etanol.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 142-149,
2) Przepiszcie do zeszytu właściwości etanolu i metanolu,
3) Przepiszcie do zeszytu zastosowania etanolu i metanolu,
4) Napiszcie w zeszycie na czym polega zjawisko fermentacji alkoholowej str. 143 ,
5) Napiszcie w jaki sposób wykryć obecność alkoholu str. 146.
Klasa 8b
18 marzec
Temat: Szereg homologiczny alkoholi.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 138-141,
2) Przepiszcie do zeszytu co to jest grupa alkilowa str. 138,
3) Napiszcie w zeszycie wzory sumaryczne, strukturalne i półstrukturalne oraz nazwy 10 pierwszych alkoholi jednowodorotlenowych,
4) Zapiszcie wzór ogólny alkoholi jednowodorotlenowych.
20 marzec
Temat: Metanol i etanol.
1) Przeczytajcie informacje z książki str. 142-149,
2) Przepiszcie do zeszytu właściwości etanolu i metanolu,
3) Przepiszcie do zeszytu zastosowania etanolu i metanolu,
4) Napiszcie w zeszycie na czym polega zjawisko fermentacji alkoholowej str. 143 ,
5) Napiszcie w jaki sposób wykryć obecność alkoholu str. 146.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Klasa 7a i 7b
Starajcie się codziennie pójść na około godzinny spacer. Mam tylko prośbę aby to nie było wyjście towarzyskie tylko samotna wędrówka po okolicy, w której mieszkacie. Pogoda dopisuje.
Jeśli chcecie coś więcej to proponuję codziennie rano po dwie serie i 20 powtórzeń
– przysiady,
– pajacyki,
– pompki,
– brzuszki.
Powodzenia
p. M. Szwajkosz – j.polskiego
Szanowni Rodzice,
w związku z zaistniałą sytuacją bardzo proszę dopilnować dzieci, aby czytały lektury: najpierw Hobbita, a następnie Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi: W następnym tygodniu zostaną przesłane karty pracy do lektury Hobbit:
Inne przydatne linki
Bezpłatny dostęp do lektur szkolnych i innych książek:
https://lektury.gov.pl/
https://wolnelektury.pl/
Technika -Joanna Burek
Klasa 4
Rozwiązywanie testów na kartę rowerową
https://brd.edu.pl/
Klasa 5
Powtarzamy wiadomości na temat materiałów: drewna, metali, tworzyw sztucznych
Klasa 6 a
Uczniowie powtarzają wiadomości dotyczące budowy domu.
p. Rafał Dudek- język angielski
kl.V
– do nauczenia czasowniki nieregularne (kserówki)
– proszę zrobić te zadania:
podręcznik- strona 85 zadania 5-7
zeszyt ćwiczeń- strona 51, 52 zadania 1-3
Na podstawie słownika z podręcznika z rozdziału 6 (6.1, 6.2, 6.4, 6.5) proszę zrobić te zadania z zeszytu ćwiczeń:
strona 50, 53, 51- zadanie 1 i strona 54 -zadania1, 2.
kl. VII
Proszę powtórzyć następujące zagadnienia z rozdziału 5:
– przysłówki sposobu, czasowniki modalne- can, must, have to
– słownictwo z rozdziału 5.1, 5.2 i 5.5 oraz wyrażenia związane z pytaniem o radę.
BIOLOGIA/CHEMIA – p. Małgorzata Węgiel
Uczniów klasy 5 b proszę o przeanalizowanie z podręcznika do biologii tematów dotyczących tkanek roślinnych oraz budowy korzenia (str. 93-101) oraz wykonanie ćwiczeń z zeszytu ćwiczeń zawartych pod linkiem: